Terapija je ljudi o izgorelosti naučila sledeče stvari

Terapija je ljudi o izgorelost naučila sledeče stvari

Pandemija je še pospešila razvijanje te stroke. Preberite si te strokovne nasvete za obvladovanje stresa. Pot v izgorelost je lahko sicer preveč zakrita in nevidna. Terapija je mnogim pomagala, tukaj pa smo zbrali nasvete obiskovalcev terapije.

Na terapijo običajno gledamo kot čas za reševanje težav z duševnim zdravjem ali spopadanje s travmami, lahko pa je tudi čas za reševanje težav z delom. Poklicni stres je vsesplošna težava, ki prizadene veliko zaposlenih ljudi po vsem svetu.

V anketi ameriškega podjetja Everyday Health iz leta 2019 je približno tretjina polnoletnih Američanov navedla, da je njihovo delo ali kariera velik in bistven vir stresa.

Ni presenetljivo, da se je v času pandemije stopnja izgorelosti le še povečala.

V nedavnem poročilu je kar 85 % ljudi z duševnimi težavami na delovnem mestu poročalo, da to negativno vpliva na njihovo življenje izven dela kot tudi na njihove odnose in vzorce spanja.

Izgorelost se lahko razvije v klinično tesnobo ali druge težave z duševnim zdravjem. Terapevti pravijo, da je to znak, da je treba poiskati pomoč pri strokovnjaku za duševno zdravje.

»Tesnobo je praviloma vedno mogoče odpraviti, če ima posameznik prostor, kjer lahko govori o svojih strahovih in skrbeh,« pravi Jen Kelman, terapevtka in strokovnjakinja za duševno zdravje na digitalni platformi JustAnswer, ki ljudi povezuje s strokovnjaki.

»V veliko pomoč je, če imamo terapevta, ki nam nudi varno okolje za pogovor o delovnih težavah brez strahu pred obsojanjem, četudi se ne znebimo z delom povezanih ljudi ali projektov, ki povzročajo hud stres.«

Poleg tega se lahko s terapijo naučimo tehnik in metod za premagovanje težav, s katerimi lahko lažje obvladujemo stres na delovnem mestu. Po besedah Jen Kelman »lahko s terapijo razvijemo strategije, s katerimi bomo izboljšali delovne navade, učinkoviteje komunicirali in se odločneje postavili zase.«

V nadaljevanju so predstavljeni najboljši nasveti za izgorelost, ki so se jih ljudje naučili na terapiji, in kakšen učinek imajo lahko ti nasveti na posameznikovo splošno zdravje.

Kaj vse lahko storimo sami

Jasno predstavite svojo delovno zmogljivost.

»Včasih sem težko postavljal jasne meje na delovnem mestu,« pravi Hernán Carvente-Martinez, ustanovitelj podjetja Healing Ninjas, Inc. »Včasih sem se javil na vsak klic, odgovoril na vsako e-pošto, kolikor hitro sem lahko in tudi, ko nisem delal, kar je ljudem dajalo vtis, da sem vedno na voljo.«

»Na terapiji sem se naučil, kako svojim kolegom jasno postaviti meje svoje zmogljivost, da bodo vedeli, kaj lahko ali česa ne morem storiti zanje,« pojasni. »S tem sem lahko na veliko učinkovitejši način izboljšal svoj način dela in poskrbel za svojo energijo, ne da bi imel občutek, da sem neuspešen.

Izkoristite dopust in bolniško.

Abigail Ortega, ustanoviteljica ameriške psihoterapevtske skupine Love, Listen and Play, se je s terapijo naučila, kako koristna sta dopust in bolniška za njeno duševno zdravje.

»V ameriški kulturi se ceni trdo delo in delanje v nedogled,« pravi Ortega. »Odsotnost z dela mi omogoča, da se razbremenim, povežem z družino, spočijem svoj um in telo, raziščem različne države in kulture ter pridobim nove perspektive. Svojim bolniškim dnevom pravim ‘dnevi dobrobiti’«.

Pri delu s težavnimi ljudmi poskušajte biti empatični.

Rosario Mendoza pravi, da se je med delom v prodajalni pogosto srečevala z neprijaznimi strankami. Na terapiji je izvedela, da »imajo ljudje, ki so neprijazni, pogosto slab dan in čeprav to ni izgovor, moramo vseeno biti empatični.«

Rosario dodaja, da ji je ta nasvet pomagal in da zdaj konflikt na delu vidi kot učno izkušnjo, hkrati pa se je naučila, kako pomembno je poiskati sodelavce, ki te bodo podpirali.

»Mislim, da so mi ti mali motivacijski pogovori, ki sem se jih naučila na terapiji, pomagali prebroditi študentske službe,« pravi. »Pomagali so mi razviti karakter – naučila sem se obvladovati jezo, pa tudi sočustvovati [z drugimi].«

V redu je, če nam ne uspe.

Eileen Chanza Torres, izredna profesorica na fakulteti Westminster College pravi, da je najboljši nasvet za izgorelost, ki se ga je naučila na terapiji, preprosto to, da »je v redu, če nam ne uspe.«

»Še vedno se spopadam z neuspehom,« trdi. »Bilo je zelo težko. Velikokrat mi spodleti. Del terapije je bil, kako sprejeti in pozabiti stvari, da se ne razplamtijo.«

Razumite in prepoznajte, kako lahko predsodki vplivajo na vaše delo

Predsodki na delovnem mestu proti ženskam, ljudem drugih ras in drugim marginaliziranim skupinam so pogosta težava. Barbara Robles-Ramamurthy, psihiatrinja in socialna podjetnica je terapije izkoristila za soočanje s tem, kako predsodki vplivajo na njeno počutje na delovnem mestu.

»Terapija mi je pomagala razumeti, kako ponotranjeni rasizem, seksizem in druge oblike sistemskega zatiranja vplivajo na mojo avtentičnost v vsakdanjem poklicnem in zasebnem življenju,« pravi. »Najbolj mi je pomagala pri krepitvi ljubezni in sočutja do same sebe ter mi omogočila, da se ponovno povežem s svojimi vrednotami, da prepoznam in uporabim svoje vrline, s katerimi lahko v ta svet vnesem več pozitivnosti, in da verjamem v svojo sposobnost ustvarjanja pozitivnih sprememb.«

Če se spopadate z diskriminacijo na delovnem mestu, se pozanimajte o načinih tajnega dokumentiranja za morebitne pritožbe v prihodnosti.

Opisali smo tudi dodatne načine za okrevanje po izgorelosti.

Zloraba in trpinčenje na delovnem mestu nikoli nista sprejemljiva.

»Terapevt mi je direktno rekel, naj zaradi zlorab šefa zapustim dobro plačano delovno mesto na visokem položaju,« pravi Maggie Mesa, lastnica podjetja in kvalificirana delavka. »Odpoved sem dala približno šest tednov pred pandemijo. Imela sem trenutke hudega finančnega stresa, ki se je razvil v jezo zaradi tega, ker sem se morala sploh ukvarjati s takšnimi okoliščinami. Vendar je to tesnobo ublažilo zavedanje, da si na nek način rešujem življenje.« 

Zapustiti službo ali kariero, kjer doživljamo zlorabo, je lahko težko, tako s čustvenega kot finančnega vidika. Zato je pomembno, da imamo na voljo podporo. »Stalna terapija mi je pomagala čez te spremembe in zdaj sem na popolnoma drugačnem položaju z umetniško kariero in cvetočim zasebnim življenjem,« dodaja Maggie.

Podrobneje smo opisali tudi kateri so znaki izgorelosti na delovnem mestu in test za diagnosticiranje.

Poskrbite za identiteto zunaj službe.

»Še pred enim letom sem imel službo, ki sem jo hkrati oboževal in sovražil,« pravi študent C. B., ki je prosil, da se njegova iz identiteta zakrije. »Veliko težav sem imel s tem, da sem odložil delo in se sprostil ali počel kaj drugega. Ko sem to storil, sem pogosto občutil veliko tesnobo.«

»Na terapiji sem se naučil, kako imeti lastno identiteto, ki ni povezana z delom, kar se je izkazalo za super nasvet,« je povedal. »Takoj, ko sem dobil samozavest glede tega, kdo sem zunaj službe, sem se počutil dovolj varnega, da sem zapustil toksično delovno okolje.«

Vaše samospoštovanje ni odvisno od vašega dohodka ali delovne učinkovitosti.

Wendi Melling, ki je trenutno nezaposlena, je na terapiji izvedela, da njeno samospoštovanje ni odvisno od dohodka ali delovne učinkovitosti – in to je spremenilo njen odnos do iskanja službe.

»Ta nasvet mi je pomagal pri odločitvi glede moje poklicne prihodnosti, ki je temeljila na mojem dobrem počutju in ne na kapitalističnem modelu ‘plezanja po lestvici za vsako ceno’,« pravi Wendi. »To je zelo spremenilo moje duševno zdravje, še posebej med delom, saj sem ‘uspeh’ nehala opredeljevati z definicijo, ki mi ni ustrezala.«

V nekaterih primerih se lahko s terapijo naučite razviti tehnike za odpravljanje stresa, ki jih lahko uporabite na delovnem mestu. V drugih primerih vam lahko terapija nudi podporo, ki jo potrebujete, da zapustite toksično delovno okolje.Čeprav ni univerzalnega pristopa za usklajevanje dobrega počutja in dela, pa Jen Kelman, terapevtka na platformi JustAnswer, pravi, da je končni »cilj terapije ta, da posamezniku prinese olajšanje, okolje, kjer je razumljen, in občutek varnosti.«

Ocenite to stran

Vabljeni k postavljanju vprašanj

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Praktični vodič o uporabi

✅ Obvladal boš, kako dolgo in s kakšnim izkoristkom delujejo različni izdelki.

✅ Kako profesionalno določiti odmerek glede na bolezen in težo.

✅ Kako se znebiti tolerance in odmerjati visoke količine konoplje in še mnogo, mnogo več ...

Uspešno poslano!

Praktični vodič o upotrebi konoplje

✅ Naučit ćete koliko dugo i s kojom učinkovitošću rade različiti proizvodi.

✅ Kako profesionalno odrediti dozu na temelju bolesti i težine.

✅ Kako se riješiti tolerancije i dozirati velike količine konoplje i mnogo, mnogo više ...

Uspješno poslano - provjeti svoju e-poruku.