Stres in povečane bezgavke – je med njima povezava?

Ste opazili, da imate povečane bezgavke?

Vaše telo se lahko na prekomeren stres in strah odzove z različnimi fizičnimi simptomi.

Stres lahko vpliva na različne dele telesa in povzroči fizične simptome, kot so povečane bezgavke, bolečine v različnih delih telesa, mišična napetost, utrujenost, spremembe v vzorcih spanja in apetitu, zdravstvena tesnoba in še veliko več.

Odgovor na vprašanje ali imata stres in povečane bezgavke kaj skupnega je pritrdilen.

Pogovor s terapevtom vam bo pomagal ugotoviti, ali vaše fizične simptome povzroča stres in kako jih lahko obvladujete ter odpravite.

Poleg teh simptomov se lahko v redkejših, a vseeno bistvenih primerih pojavijo povečane bezgavke.

Medtem ko lahko povečane bezgavke povzročijo različne bolezni, vključno z gnojno angino, mononukleozo, virusi in celo rakom, čeprav je to ekstremna reakcija (v tem primeru obiščite zdravnika, ki vas bo naročil na ultrazvok in morebitne operacije); so lahko tudi simptom nelagodja in tesnobe.

Vaše duševno in fizično zdravje sta namreč tesno povezana. Če imate povečane bezgavke in ne veste, kaj jih povzroča, obiščite svojega zdravnika in se pozanimajte o ustreznem zdravljenju.

Kako lahko stres povzroči povečane bezgavke

Bezgavke so majhni organi, ki se nahajajo po celotnem telesu in so del našega imunskega sistema. S filtriranjem škodljivih snovi pomagajo ščititi telo pred različnimi boleznimi. Obstajajo skupine bezgavk, ki so zlasti skoncentrirane v vratu, trupu, prsnem košu in drugih delih telesa. V bezgavkah se shranjujejo tudi bele krvničke, ki se borijo proti škodljivim bakterijam in drugim snovem ter tako ohranjajo telo zdravo in varno pred boleznimi.

Ko je telo izpostavljeno stresu ali vnetjem, lahko bezgavke otečejo in se povečajo. Prav tako lahko postanejo občutljivejše na dotik, spremljajo pa jih lahko vročina, zamašenost sluznic, boleče grlo, glavobol, vrtoglavica, omedlevica, visok krvni pritisk in drugi simptomi.

Ko naše telo izloči vir bolezni, se bezgavke v večini primerov povrnejo v prvotno stanje. Najbolje je, da identificirate vzrok povečanih bezgavk in počakate nekaj dni, da se stanje normalizira. Če občutite simptome, kot so pospešen srčni utrip, pomanjkanje sape, bolečine v prsnem košu ali v katerem koli drugem organu, takoj obiščite zdravnika.

Povečane bezgavke so lahko včasih posledica stresa in so primer fizičnega simptoma duševne bolezni. Čeprav proces, pri katerem stres in tesnoba povzročata povečane bezgavke, ni jasen, med njimi pogosto obstaja povezava, zlasti če so prisotni še drugi fizični simptomi stresa. Bolečina v bezgavkah ali povečane bezgavke niso neposredno povezane s stresom, vendar so lahko vseeno posledica stresa, tesnobe ali drugih duševnih bolezni.

To lahko razložimo z oslabljenim imunskim sistemom kot posledico stresa, kar pomeni, da so bezgavke pod večjim naporom, saj poskušajo zaščititi telo. Zaradi oslabljenega imunskega sistema lahko občutite tudi nelagodje in lažje bolezni, vključno s prehladom, vročino in okužbami, povezanimi s povečanimi bezgavkami.

Lahko so tudi posledica zdravstvene tesnobe, pri čemer se vam zdi, da ste bolni, čeprav ste popolnoma zdravi. Mišična napetost, ki je pogost simptom stresa, vam lahko prav tako da občutek povečanih bezgavk, saj je vrat napet in občutljiv.

Poleg teh specifičnih simptomov lahko tesnoba povzroči številne druge fizične simptome, ki so povezani z bezgavkami, ti pa so od človeka do človeka različni. Če niste prepričani, ali so povečane bezgavke ali drugi fizični simptomi posledica stresa, tesnobe ali druge bolezni, se posvetujte z zdravnikom, da izločite morebitne resnejše bolezni.

Če povečane bezgavke povzroča stres, lahko raziščete različne načine zdravljenja, kar med drugim vključuje zdravila, terapije in spremembe v načinu življenja. Tako boste lahko odpravili stranske učinke, kot so glavoboli, stres in slabost, izčrpanost, potenje, šibkost ali rahla tresavica

kot so pospešen srčni utrip, pomanjkanje sape, bolečine v prsnem košu ali v katerem koli drugem organu, takoj obiščite zdravnika.

Povečane bezgavke so lahko včasih posledica stresa in so primer fizičnega simptoma duševne bolezni. Čeprav proces, pri katerem stres in tesnoba povzročata povečane bezgavke, ni jasen, med njimi pogosto obstaja povezava, zlasti če so prisotni še drugi fizični simptomi stresa. Bolečina v bezgavkah ali povečane bezgavke niso neposredno povezane s stresom, vendar so lahko vseeno posledica stresa, tesnobe ali drugih duševnih bolezni.

To lahko razložimo z oslabljenim imunskim sistemom kot posledico stresa, kar pomeni, da so bezgavke pod večjim naporom, saj poskušajo zaščititi telo. Zaradi oslabljenega imunskega sistema lahko občutite tudi nelagodje in lažje bolezni, vključno s prehladom, vročino in okužbami, povezanimi s povečanimi bezgavkami.

Lahko so tudi posledica zdravstvene tesnobe, pri čemer se vam zdi, da ste bolni, čeprav ste popolnoma zdravi. Mišična napetost, ki je pogost simptom stresa, vam lahko prav tako da občutek povečanih bezgavk, saj je vrat napet in občutljiv.

Poleg teh specifičnih simptomov lahko tesnoba povzroči številne druge fizične simptome, ki so povezani z bezgavkami, ti pa so od človeka do človeka različni.

Če niste prepričani, ali so povečane bezgavke ali drugi fizični simptomi posledica stresa, tesnobe ali druge bolezni, se posvetujte z zdravnikom, da izločite morebitne resnejše bolezni. Če povečane bezgavke povzroča stres, lahko raziščete različne načine zdravljenja, kar med drugim vključuje zdravila, terapije in spremembe v načinu življenja. Tako boste lahko odpravili stranske učinke, kot so glavoboli, slabost, izčrpanost, potenje, šibkost ali rahla tresavica.

Drugi morebitni vzroki za povečane bezgavke

Medtem ko sta lahko stres in tesnoba vzroka povečanih bezgavk, pa obstajajo še številni drugi primarno fizični vzroki. Ti vključujejo pogoste bolezni, kot sta prehlad in gnojna angina, pa tudi resnejše bolezni, kot je rak. Če imate povečane bezgavke, najprej izločite možnosti resnejših bolezni in poiščite način zdravljenja, ki bo ustrezal vašim potrebam.

Povečane bezgavke lahko povzročajo različna obolenja. Najpogostejša so prehlad, vnetje ušes, zobni absces in gnojna angina. Lahko pa jih povzročajo tudi viroze, želodčne ali kožne okužbe, nekatere spolno prenosljive bolezni in mononukleoza pri mlajših odraslih. V redkejših primerih so lahko povečane bezgavke posledica lupusa, ošpic, revmatoidnega artritisa, tuberkuloze in drugih bolezni. Lahko pa so tudi simptom levkemije in drugih vrst raka.

Povečane bezgavke se torej pojavijo iz veliko različnih razlogov in čeprav so lahko boleče in zaskrbljujoče, običajno ni razloga za preplah. V številnih primerih so posledica pogostih bolezni, ki se po navadi pozdravijo po nekaj dneh ali tednih. V redkejših primerih pa je potrebno tudi zdravljenje. Zdravnik vam bo pomagal ugotoviti, ali so povečane bezgavke posledica vašega duševnega stanja ali česa drugega.

Sorodni fizični simptomi

Če menite, da so vaše povečane bezgavke povezane s stresom in tesnobo, je najbolje, da se naročite pri zdravniku in preverite, ali imate še kakšne druge sorodne simptome. Čeprav vsak posameznik stres in tesnobo doživlja na drugačen način in se simptomi od posameznika do posameznika razlikujejo, obstaja nekaj skupnih simptomov, na katere morate biti pozorni.

Pogosti fizični simptomi tesnobe vključujejo utrujenost, letargijo, nepojasnjene ali stalne bolečine, mišično napetost, bolečine v mišicah, povečane bezgavke in še več. Na splošno so bolniki tako fizično kot duševno izčrpani, četudi niso opravljali nobenih napornih dejavnosti. Lahko pride tudi do nepojasnjene bolečine v telesu, ki v primeru povečanih bezgavk privede do otekanja in razbolelosti.

Stres in tesnobo spremljajo tudi številni duševni in vedenjski simptomi. Pogosti vedenjski simptomi vključujejo težave s spanjem, prekomerno spanje in spremembe v apetitu ter prehranskih navadah. Drugi simptomi lahko vključujejo razdraženost, pretirano zaskrbljenost, nervoznost, občutke strahu ali neizbežne pogube, izgubo zanimanja za običajne interese in še več. Ta stres je lahko posledica preobremenjenosti ali izgorelosti, zato poskrbite, da si boste med delom vzeli dovolj premorov.

Če se spopadate s simptomi stresa in tesnobe, se posvetujte z zdravnikom, ki vam bo z različnimi testi lahko postavil diagnozo. Ne glede na to, ali želite pozdraviti določen simptom ali le izboljšati svoje splošno zdravje, vam lahko zdravnik priporoči številne načine zdravljenja, ki bodo ustrezali vašim potrebam.

Kako lahko odpravite stres in povečane bezgavke

Če se soočate z epizodami kroničnega stresa in tesnobe, lahko preizkusite številne učinkovite in lahko dostopne načine zdravljenja. Stres in tesnoba sta pogosti bolezni, ki prizadeneta veliko ljudi, njune učinke pa lahko poskusite zmanjšati s številnimi preverjenimi načini, nasveti in triki. Ker je vsak posameznik drugačen in se na zdravljenje odzove različno, je najbolje, da raziščete različne možnosti in poiščete tisto, ki vam najbolj ustreza!

Sprememba življenjskega sloga

Sprememba življenjskega sloga je odličen način za zmanjšanje stresa in tesnobe. Če ste pod stresom, v svojo dnevno rutino poskusite vključiti telovadbo. Telovadba pozitivno vpliva na naše razpoloženje in telesno pripravljenost, hkrati pa zmanjšuje pretirano zaskrbljenost in vsiljive misli.

Med telovadbo se prav tako sproščajo hormoni dobrega počutja, ki pomagajo zmanjšati čustvene simptome stresa in tesnobe. Druge spremembe v načinu življenja vključujejo dobre prehranjevalne navade, zmanjšanje uživanja drog in alkohola ter zadosten spanec. Ne bojte se teh sprememb, poskrbite za svojo dobrobit in svojega telesa ter uma ne obremenjujte preveč.

Zdravila

Če se spopadate s stresom in tesnobo, vam lahko zdravnik predpiše zdravila za obvladovanje simptomov. Ker se vsak od nas na različna zdravila odzove drugače, jih boste morda morali preizkusiti več, da bi ugotovili, kaj vam najbolj ustreza. Z zdravili boste lahko odpravili hude simptome stresa in tesnobe, kot so panični napadi, vsiljive misli in skrbi, ter še druge duševne in fizične simptome.

CBD kapljice

CBD kapljice so odličen način, da pri stresnih dnevih telesu nudimo pomoč. V praksi to izgleda tako, da bomo manj nervozni v situacijah, ki bi nas lahko stale precej živcev in kasnejšega sekiranja, da smo komu kaj preveč rekli.

Prav tako pa nam lahko pomagajo tudi lažje zaspati in ohranjati boljši spanec.

Terapija

Ne glede na to, ali doživljate blažje, zmerne ali hude oblike stresa in tesnobe, vam pogovor o svojih občutkih, mislih in čustvih lahko pomaga predelati in zmanjšati negativne posledice stresa.

Razumevanje tesnobe vam bo pomagalo pri obvladovanju simptomov, povezanih z njo. Terapija je lahko odličen način za predelovanje stresa in iskanje morebitnih vzrokov zanj. Z njo lahko poiščete načine za obvladovanje simptomov in spremenite svoj odziv na stresne situacije ter se izognete poglavitnim virom stresa in tesnobe.

Za tesnobo imate na voljo velik izbor terapevtskih storitev (kot je zdravljenje stresa, tesnobe, depresije, PTSM in še več). Ne glede na to, ali iščete strategije za obvladovanje stresa in tesnobe, povezave med fizičnimi in duševnimi simptomi ali le nekoga za pogovor, vam lahko licencirani terapevt pomaga pri premagovanju življenjskih težav in obvladovanju duševnega zdravja.

Preberite izsledke iz terapije o izgorelosti.

Kdaj poiskati pomoč

Imate simptome stresa in tesnobe, kot so povečane bezgavke? Ne glede na to, kakšne simptome imate, imata lahko stres in tesnoba močne negativne učinke tako na vaše fizično kot duševno zdravje.

Dobra novica pa je, da sta oba pojava zelo pogosta in ju je mogoče učinkovito obvladovati! Če se spopadate s prekomernih stresom, zaskrbljenostjo in zaskrbljujočimi fizičnimi simptomi (kot so pomanjkanje sape, izguba spomina, nezaželene reakcije ali kar koli drugega), poiščite strokovno pomoč.

Poleg posvetovanja z zdravnikom je lahko koristno tudi to, da poiščete vir svojega stresa in tesnobe, tako da boste lažje obvladovali svoje dušeno zdravje in z njim povezane simptome. Terapija je lahko odličen način za raziskovanje stresa in tesnobe v varnem in pozitivnem okolju, kjer se lahko naučite strategij za premagovanje stresnih situacij v prihodnje. Čeprav smo si vsi različni, ima terapija pozitiven učinek na številne različne ljudi!

Pogosto zastavljena vprašanja

Kakšne so bezgavke zaradi povečanega stresa?

Na dotik so lahko občutljive in bolj otekle kot običajno. Obstaja povezava med stresom, ki lahko povzroči otekle bezgavke, in duševnimi boleznimi. Nabrekle bezgavke se lahko pojavijo, ko se soočimo s sprožilci stresa, in so fizični simptom duševne bolezni.

Kaj tipično pozvroči povečane bezgavke?

Infekcija. Če oseba nima znakov okužbe, je lahko otekla bezgavka znak, da se je telo uspešno borilo proti okužbi. Varno je počakati približno 2 tedna, da vidite, ali se oteklina zmanjša. Če oteklina ne izgine ali če je bezgavka trda ali večja od 1,5 cm v premeru, obiščite zdravnika.

Ali lahko stres in anksioznost povzročita otekle bezgavke v pazduhi?

Anksioznost povzroča številne nenavadne reakcije v telesu, zato jo mnogi ljudje doživljajo različno. Čeprav so najpogosteje otečene bezgavke na vratu, se lahko pojavijo tudi pod pazduhami in v trebuhu.

Viri in literatura

Maini, R., & Nagalli, S. (2021). Lymphadenopathy. In StatPearls [Internet]. StatPearls Publishing.

Karpf, M. (1990). Lymphadenopathy. Clinical Methods: The History, Physical, and Laboratory Examinations. 3rd edition.

Ocenite to stran

Vabljeni k postavljanju vprašanj

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Praktični vodič o uporabi

✅ Obvladal boš, kako dolgo in s kakšnim izkoristkom delujejo različni izdelki.

✅ Kako profesionalno določiti odmerek glede na bolezen in težo.

✅ Kako se znebiti tolerance in odmerjati visoke količine konoplje in še mnogo, mnogo več ...

Uspešno poslano!

Praktični vodič o upotrebi konoplje

✅ Naučit ćete koliko dugo i s kojom učinkovitošću rade različiti proizvodi.

✅ Kako profesionalno odrediti dozu na temelju bolesti i težine.

✅ Kako se riješiti tolerancije i dozirati velike količine konoplje i mnogo, mnogo više ...

Uspješno poslano - provjeti svoju e-poruku.