Anksioznost: znaki, rešitev in naravno zdravljenje [tudi CBD kapljice]

anksioznost

Termin anksioznost pokriva zelo široko področje, zato si bomo pogledali različne vrste tesnobe. Podrobno si bomo ogledali simptome in vas nato oborožili z znanjem potrebnim za zdravljenje motnje.

Pogledali bomo različne načine kako se zoperstaviti bolezni, na koncu pa vas bomo naučili še kako se zadeve lotiti s pomočjo konoplje (CBD kapljice). Obenem pa je poglavje uporabno tudi za stres

Pripravljeni?

Kaj je anksioznost – pomen

tesnoba je normalno čustvo

Tesnoba je normalno in pogosto zdravo čustvo. Vendar pa, ko človek redno čuti nesorazmerne stopnje tesnobe, lahko to postane zdravstvena motnja.

Anksiozne motnje tvorijo kategorijo diagnoz duševnega zdravja, ki vodijo do pretirane živčnosti, strahu in skrbi.

Te motnje spreminjajo način, kako človek predela čustva in se obnaša, povzročajo pa tudi fizične simptome. Blaga tesnoba je lahko nejasna in vznemirjajoča, medtem ko lahko huda tesnoba resno vpliva na vsakodnevno življenje.

Anksiozne motnje prizadenejo 40 milijonov ljudi v ZDA. Je najpogostejša skupina duševnih bolezni v tej državi. Vendar pa le 36,9 odstotka ljudi z anksiozno motnjo prejme zdravljenje.

Ali je anksioznost ozdravljiva za vedno?

Zagotovo če se dovolj potrudite sami s tehnikami omenjenimi kasneje v članku, obiskujete terapijo in dovolj dobro razumete sebe, lahko svojo tesnobo trajno odženete. Mogoče lahko uporabite določene izdelke ali pomirjujoča naravna zdravila, da se rešite celotne težave. Ja?

No, odgovor na to vprašanje iz različnih razlogov ni tako enovit in preprost. Kot smo videli, se tesnoba pojavla v različnih oblikah in jo je mogoče pogosto obvladovati z dobro terapijo, zdravili, vadbo in drugimi načini zdravljenja. Toda ali lahko vsem obljubimo “zdravilo”, ki popolnoma izniči simptome tesnobe, je povsem druga stvar.

Da bi bolje razkrili pomen anksioznosti, bomo pogledali njene najpogostejše različice.

Vrste motenj

Anksiozna motnja (tesnoba) je večji izraz, ki vključuje različna stanja:

  • Panična motnja . Čutite grozo, ki udari naključno. Med napadom panike se lahko tudi znojite, imate bolečine v prsih in občutite palpitacije (nenavadno močne ali nepravilne srčne utripe). Včasih se vam lahko zdi, da se dušite ali doživljate srčni napad .
  • Socialna anksiozna motnja. Temu pravimo tudi socialna fobija. Gre za občutenje pretirane skrbi in nesamozavesti v vsakodnevnih družbenih situacijah. Osredotočate se na druge, ki bi vas lahko presojali, sramotili ali zasmehovali.
  • Anksioznost in fobije. Čutite močan strah pred določenim predmetom ali situacijo, na primer višino ali letenjem. Ta strah presega tisto, kar je normalno, in lahko povzroči, da se izognete običajnim situacijam.
  • Generalizirana anksiozna motnja. Čutite pretirano, nerealno skrb in stalna napetost z zgolj malo ali povsem brez razloga.
  • Obsesivno kompulzivna motnja. Značilne so prisilne misli (obsesije) in/ali prisilna dejanja (kompulzije).
  • Hipohondrija. Je sinonim za namišljeno bolezen, bolezenski strah pred boleznimi, ki obstajajo zgolj v bolnikovi domišljiji.

Znaki in simptomi

depresija in tesnoba

Kako prepoznati anksioznost? Medtem ko ljudje z različnimi vrstami tesnobe doživljajo različne simptome, generalizirana anksioznost pogosto vključujejo naslednje:

  • nemir in občutek, da ste “na robu”,
  • neobvladljive občutke skrbi,
  • povečano razdražljivost,
  • težave s koncentracijo,
  • težave s spanjem, težave, da ne morete zaspati ali se zbujate.

Čeprav so ti simptomi v vsakdanjem življenju lahko običajni, jih bodo ljudje z generalizirano anksioznostjo izkusili pogosteje in/ali na ekstremnih ravni. Pojavljat se pričnejo kot nejasna, vznemirjajoča skrb ali močnejša tesnoba, ki vsakodnevno moti življenje.

Telesni simptomi

Občutimo lahko slednje telesne simptome:

  • bolečina, tiščanje v prsih (tesnoba v pljučih, srcu),
  • nemirnost,
  • vrtoglavica,
  • hitro bitje srca,
  • hitro nekontrolirano dihanje,
  • potenje,
  • tresenje,
  • šibkost in
  • občutek mraza ali vročine.

Tesnoba in težko dihanje (Panična motnja)

hiperventilacija

Če imate panično motnjo (nekateri ji pravijo tudi panična anksioznost), verjetno poznate simptome napadov. Neenakomerno bitje srca, tresenje, otrplost in mravljinčenje so le nekateri neprijetni občutki, ki jih pogosto doživijo med napadom panike.

Zasoplost je še en pogost simptom paničnih napadov, ki lahko vodijo v občutke strahu in skrajnega nelagodja. Napadeni pogosto opisujejo nezmožnost dihanja, občutek, kot da ne morejo dobiti dovolj zraka v pljuča. Drugi poročajo, da se zdi, kot da se dušijo.

Pomoč: Kako umiriti dihanje med napadom panike

Z vajami za dihanje in kasneje s kompleksnejšimi vajami za sprošanje. Mi si bomo pogledali vaje za dihanje. Panična motnja spremeni naš vzorec dihanja.

Če želimo umiriti dihanje, je morda koristno, da se namerno osredotočimo na vzorec dihanja. Morda boste opazili, da so naši vdihi hitri in nepredvidljivi. Vadba z globokim vdihom vam lahko pomaga umiriti in normalizirati ta dihalni vzorec.

Začnemo z upočasnjevanjem diha: globoko vdihnemo skozi nos in napolnimo pljuča z vdihom. Ko ne moremo več zaužiti zraka, počasi izdihnemo ves zrak skozi usta.

Prakticiramo nekaj minut. Opazujemo, kako se naše telo veča, ko vdihujemo, in krči ko izdihujemo. S to preprosto dihalno vadbo se bomo morda začeli počutiti sproščeno in se vrnili k bolj naravnemu dihanju.

Poglejmo, kako si pomagati z zahodno medicino in nato še na naravni alternativni način.

Zdravila za anksioznost

zdravila za anksioznost

Kako premagati anksioznost s pomočjo zahodne medicine? Za uspešno zdravljenje simptomov anksioznosti so bila uporabljena številna zdravila.

Za lajšanje simptomov tesnobe so na voljo različne vrste antidepresivov, vključno z zdravili iz kategorij SSRI, SNRI, MAOI in tricikličnih zdravil. Benzodiazepini so zdravila proti anksioznosti, ki se pogosto dajejo bolnikom z anksiozno motnjo, vendar so lahko zasvojljiva in so zato primerna le za kratkotrajno olajšanje simptomov.

Medtem ko večina dolgoročnega zdravljenja tesnobe poteka na ambulantni osnovi, imajo moški in ženske z anksioznimi motnjami boljše možnosti, da premagajo svoje težave, če začnejo okrevati v ustanovi za duševno zdravje.

Kako pozdraviti anksioznost, ki je zelo trdovratna?

Programi bolniške oskrbe bolnikom z anksioznimi motnjami omogočajo pomoč, da se v celoti osredotočijo na ozdravitveni proces v mirnem, podpornem okolju, kjer je osebje in vrstniki osredotočeno na dosego istega cilja – osvoboditve pred onesposobljujočimi učinki kronične anksioznosti. Psihiatrična bolnišnica Begunje ima celoten oddelek namenjen le temu.

Psihoterapija

Psihoterapija je splošen izraz, ki se uporablja za opis terapevtske interakcije med usposobljenim strokovnjakom, na primer psihologom ali svetovalcem, in pacientom. Obstaja veliko različnih možnosti zdravljenja in rehabilitacije. Najbolj priljubljena je kognitivno vedenjska terapija.

Kognitivno vedenjska terapija (KVT)

kognitivno vedenjska terapija

Kaj je CBT? Je oblika psihoterapevtske obravnave, ki se osredotoča na raziskovanje vzorcev razmišljanja, ki pri posamezniku vodijo do neprimernih odzivov. Predvideva, da je tesnoba posledica neprilagojenega odziva na netočno ali negativno mišljenje, ki povzroča nefunkcionalno vedenje.

Kako odpravlja tesnobo? KVT obravnava čustva in misli, ki povzročajo kontraproduktivne reakcije, in preučuje odnos med temi mislimi in vedenjem. KVT je metoda, osredotočena na probleme, ki nadomešča odporne odzive z uspešnimi strategijami obvladovanja s spodbujanjem ciljno usmerjenega vedenja.

Rezultati: Namen KVT je doseči zavedanje netočnosti misli z raziskovanjem bolečih čustev, misli in reakcij. Ko je vzorec opredeljen, je bolnik usposobljen za razvoj novih tehnik za obvladovanje negativnih občutkov.

Anksioznost in naravno zdravljenje (rešitev)

tesnoba

Če se redno spopadate s tesnobo, zdravila ne bi smela predstavljati edinega načina zdravljenja.

Če želite pomiriti svoj um in zmanjšati stres, poskusite te nasvete in jih skušajte vključiti v svojo dnevno rutino. Torej, kako premagati ali zmanjšati anksioznost naravno brez zdravil? Pa poglejmo.

Gibanje in tesnoba

Premaknite svoje telo. Vadba je pomemben del fizičnega in duševnega zdravja. Lahko vam olajša občutke tesnobe in izboljša vaše počutje. Ciljajte na tri do pet 30-minutnih treningov  na teden. Prepričajte se, da izberete vaje, v katerih uživate, zato da vam ne bo gibanje muka.

Spanje

Najbolj naravno zdravljenje brez naprezanja predstavlja samo spanje. Bodite pozorni nanj. Kakovost in količina sta pomembni za dober spanec . Zdravniki priporočajo 8 ur spanca na noč. Če zaradi tesnobe težko zaspite, ustvarite rutino, ki vam bo pri tem pomagala:

  • Preden se vržete na posteljo, pustite za seboj vse elektronske naprave.
  • Poskusite se držati urnika.
  • Prepričajte se, da je vaša postelja udobna.
  • Naj bo temperatura vaše sobe nekoliko bolj hladna.

Alkohol, kava in anksioznost

tesnoba in mit

Zmanjšajte vnos kofeina in alkohola . Tako kofein , ki je “poživilo”, kot tudi alkohol , ki je neke vrste “sedativ”, lahko povzročita tesnobo. Zmanjšajte njun vnos ali se jima, če lahko, povsem izognite. Ne pozabite, da kava in Kokakola nista edini stvari, ki vsebujeta kofein . Pojavi se lahko tudi v:

  • shujševalnih tabletah,
  • nekaterih zdravilih proti glavobolu,
  • temni čokoladi in
  • zelenem in črnem/pravem čaju.

Čas za strahove

Načrtujte čas za skrbi. Morda se bo slišalo nekoliko čudno da načrtujete čas za skrbi, vendar zdravniki dejansko priporočajo, da si izberete čas, da namerno premišljujete o svojih strahovih.

Vzemite si 30 minut, da ugotovite, kaj vas muči in kaj lahko storite v zvezi s tem. Naj to postane rutina in vsak dan imejte ob istem času čas za razmišljanje o skrbeh. Ne porabite preveč časa na mislih tipa “kaj-če”. Osredotočite se na tisto, kar vas v resnici skrbi.

Tesnoba je lahko obvladana z dihanjem

Globoko vdahnite. To v možgane pošlje sporočilo, da ste v redu. Pomaga vam, da se vaš um in telo sprostita. Če želite to kar najbolje izkoristiti, lezite na ravno površino in eno roko položite na trebuh, drugo pa na prsi.

Počasi vdihnite. Prepričajte se, da se vaš trebuh napolni dovolj, da lahko občutite, da se je rahlo dvignil. Zadržite sekundo, nato pa zrak  počasi izpustite.

Zeliščni čaji kot domače zdravilo

kamilični čaj

Številni zeliščni čaji so obljubljeni kot naravna zdravila za tesnobo in izboljšanje spanca.

Nekaterim se zdi postopek priprave in pitja čaja pomirjujoč, nekateri čaji pa lahko bolj neposredno vplivajo na možgane, kar ima za posledico zmanjšano tesnobo.

Rezultati preskušanja iz leta 2018 kažejo, da kamilice lahko spremenijo raven kortizola, stresnega hormona.[1]

Konoplja in anksioznost ter stres

konoplja in cbd olje

Oralna uporaba konoplje za zdravljenje anksioznosti se pojavi že v nekem vedskem besedilu, ki naj bi bilo napisano okrog 2000 let pred našim štetjem[2] in naj bi veljala za eno najbolj razširjenih oblik rabe te rastline v različnih kulturnih okoljih.

Medtem ko THC sicer lahko poveča anksioznost pri nekaterih pacientih, jo pri nekaterih znatno zmanjša. Po drugi strani pa se je pri CBD pokazalo, da konsistentno zmanjšuje anksioznost, ko se v rastlini konoplje pojavi v večjih količinah.

Za CBD je bilo to tudi dokazano skozi številne študije, tako na ljudeh kot na živalih. Efekt zmanjšanja stresa se zdi povezan z aktivnostjo tako v limbičnih kot paralimbičnih predelih možganov.

Recenzija raziskave iz leta 2012 je preverila številne mednarodne študije in potrdila, da CBD zmanjšuje anksioznost, še posebej pa je bila zmanjšana socialna tesnoba (družbena anksioznost), in da to kliče po večjem številu kliničnih preizkusov.[3]

Dve leti kasneje so raziskovalci v študiji, opravljeni na živalih, kjer so raziskovali učinke endokanabinoidnih sistemov na stres, napisali, da bi pospeševanje endokanabinoidnih sistemov lahko bila učinkovita strategija za ublažitev vedenjskih in fizičnih posledic stresa.[4]

Ta odkritja na videz potrjujejo tudi, da je anksiolitični učinek kronične rabe CBD pri miših, ki so bile pod stresom, odvisen od pronevrogenega delovanja v hipokampusu odraslih primerkov, ki olajšuje signale endokanabinoidnih sistemov.[5]

Kako vzeti zdravila: odmerki in način jemanja

anksioznost in 5 procentne kapljice

Priporočljivo je, da pacienti sodelujejo z zdravstvenim delavcem, ki ima izkušnje s CBD ali konopljo za medicinsko rabo, da lahko doziranje in metode jemanja nato razvijemo in prilagodimo posameznemu pacientu na individualni ravni. Hkrati so lahko dobro izobraženi in zavedni pacienti prav tako sami svoji strokovnjaki in zdravstveni svetovalci.

Priporočljivi so produkti CBD z razmerjem 20:1 (ali višjim), ki se jemljejo v obliki kapljic, kapsul ali jedil. V Sloveniji to v praksi pomeni uporabo 5 % CBD kapljic. Kanabinoidi z visoko vsebnostjo CBD so lahko zelo učinkoviti pri zmanjševanju kronične anksioznosti, zdravljenju začasnega stresa in ščitenju telesa pred fiziološkimi učinki obeh obolenj.

Mimogrede, CBD kapljice so nepremagljive na področju naravnega uspavanja (10 do 20 kapljic, odvisno od teže = odličen spanec). Dober spanec pa je temelj vsega psihičnega zdravljenja.

Toplo vam priporočam uporabo 5 % CBD kapljic dr. Gosarja, saj točno vem na katerem polju je rasla konoplja in kako je bila v laboratoriju obdelana. Kapljice ne vsebujejo nobenega izolata ali sintetičnega CBD. Poleg tega pa lahko vedno koristite 10 % popusta s kodo CBDZDRAVI.

Za vrste, ki vsebujejo veliko linaloola, terpena, ki se nahaja tudi v navadni sivki oziroma lavandi, je znano, da so zelo učinkovite pri zdravljenju anksioznosti. Še posebej učinkovita je vrsta »AC/DC.«

Pri vseh zdravilih za oralno uporabo se lahko obrnete na tabelo odmerkov, kjer se nahajajo priporočila za odmerke CBD glede na telesno težo. Pridobite jo lahko s pomočjo spodnjega obrazca. Vedno začnite z mikro odmerkom, da preverite občutljivost, nato pa počasi povečujte odmerek glede na priporočene vrednosti, dokler simptomi ne izginejo. Običajno je za zdravljenje anksioznosti in stresa priporočen mikro do standarden odmerek.

Konoplja, ki jo kadimo, lahko tudi s pomočjo uparjalnikov, zelo dobro deluje in omogoči takojšnje olajšanje nenadnih napadov panike ali anksioznosti. Zdravilo v tem primeru učinkuje takoj in deluje od ene do treh ur, pri jedilih pa se delovanje začne šele po 30 do 60 minutah od dejanskega zaužitja in učinkuje od šest do osem ur.

Uparjalniki, ki uporabljajo koncentrat CO2, so zelo učinkoviti, na voljo pa so v različnih variantah, ki vsebujejo raznolike količine CBD ali THC. Učinkovita metoda jemanja so tudi »zeliščni uparjalniki« (herb vaporizer), pri katerih se uporablja rastlino v celoti.

Pršila za pod jezik in tinkture, ki se jemljejo v obliki kapljic, prav tako učinkujejo hitro a trajajo dlje kot produkti za inhaliranje. Želite z našim vodičem še dodatno poglobiti znanje o CBD kapljicah? Klik

Pogosta vprašanja

Zakaj se anksioznost stopnjuje, ko smo sami?

Nekateri potrebujejo potrditev od drugih. Oseba v prazni sobi nima nikogar, ki bi to storil. Lastne misli se nam zataknejo v glavi, ko preveč razmišljamo o eni in isti stvari. Morda je to misel o tem, kako smo na preveč nesramen način komu odgovorili, ali pa morda misel o našem neuspehu. Mi smo edini, ki vemo vse o sebi, zato si ne moremo lagati. Zavest še lahko preslepimo, podzavesti pa prav gotovo ne.

Kakšni so primeri tesnobe?

Razlikuje se od osebe do osebe. Nekomu se lahko pojavi misel, da ne zna normalno hoditi in da ga vsi gledajo. Nekateri se sprašujejo, ali je sploh vljudno, da se pričnejo z nekom novim pogovarjati. Drugi se splašijo, ko morajo narediti kaj neprijetnega. Tretje splaši velika množica ljudi. Nekateri pa v tistem trenutku ne sploh ne najdejo razloga, zakaj se jim to dogaja.

Ali si lahko pomagamo tudi s CBD-jem?

Mnogi ljudje pritrjujejo, da ji je CBD uspel pomagati pri zmanjšanju anksioznosti. Pričevanja se razlikujejo v odmerkih od 20 mg do 60 mg. Razlikujemo se v veliko različnih dejavnikih, zato ne obstaja točno določena enaka količina za vse nas. Pacienti priporočajo CBD olje zaradi hitrega in dolgega delovanja.

Pridruži se privatni Facebook skupini

Druži nas želja po praktičnem znanju. Da prejmeš povezavo do zaprte Facebook skupine moraš spodaj najprej obkljukati bel kvadratek in nato nato klikniti na moder gumb.

Povzetek

Nekaterim je do sedaj uspelo pokončati anksioznost, drugim ne. Tem pa jo je uspelo precej uspešno obvladovati, če so se pridno držali zgoraj omenjenih tehnik: zadosti gibanja, redno primerno dolgo spanje, črtanje kave in alkohola z jedilnika, razmišljanje o skrbeh, vaje za dihanje.

CBD kapljice so sredstvo, ki je mnogim pomagalo pri teh vrstah težave, če je bilo v približnem razmerju 20 : 1 = CBD : THC, kar predstavlja 5 % CBD kapljice v Sloveniji.

Vsak zgoraj omenjen dejavnik šteje, zato vprežite vse za čim boljše rezultate.

Viri in literatura

  1. Keefe, J. R., Guo, W., Li, Q. S., Amsterdam, J. D., & Mao, J. J. (2018). An exploratory study of salivary cortisol changes during chamomile extract therapy of moderate to severe generalized anxiety disorderJournal of psychiatric research96, 189-195.
  2. G. A. Grierson, “The hemp plant in sanskrit and Hindi litrature,” Indian Antiquary (September 1984): 260-262
  3. Schier, A. R. D. M., Ribeiro, N. P. D. O., Hallak, J. E. C., Crippa, J. A. S., Nardi, A. E., & Zuardi, A. W. (2012). Cannabidiol, a Cannabis sativa constituent, as an anxiolytic drugRevista Brasileira de Psiquiatria34, 104-110.
  4. Bluett, R. J., Gamble-George, J. C., Hermanson, D. J., Hartley, N. D., Marnett, L. J., & Patel, S. (2014). Central anandamide deficiency predicts stress-induced anxiety: behavioral reversal through endocannabinoid augmentationTranslational psychiatry4(7), e408.
  5. Campos, A. C., Ortega, Z., Palazuelos, J., Fogaça, M. V., Aguiar, D. C., Díaz-Alonso, J., … & Galve-Roperh, I. (2013). The anxiolytic effect of cannabidiol on chronically stressed mice depends on hippocampal neurogenesis: involvement of the endocannabinoid systemInternational Journal of Neuropsychopharmacology16(6), 1407-1419.

Vprašaj nas! :)

Dodaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Določi začetni dnevni odmerek:
Praktični e-priročnik

Naučil/a se boš, kako izračunati pravi začetni dnevni odmerek glede na svojo bolezen in kilažo. Vodič vsebuje različne tabele, s pomočjo katerih lahko določiš ravno pravšnjo "dozo".

Uspešno poslano!