Prenehanje kajenja: 8 korakov (tudi CBD konoplja)

Tudi sam sem nekoč kadil, če je bil denar cigarete, drugače pa tobak. Strastno, še preden sem kaj pojedel za zajtrk in preden sem si umil zobe. Prenehanje kajenja mi tedaj še na misel ni prišlo.

Prvo cigareto sem pokadil v času srednje šole, v sproščenem vzdušju petkovega večera. Če dobro pomislim, se verjetno to sploh ne bi zgodilo, če ne bi hotel zapeljati enega dekleta, ki je kadilo.

Nekoč mi je starejši kolega rekel, da dokler ne kupim svoje škatlice cigaret bom še nekako varen. Ampak tudi to se je nekoč zgodilo. Nato sem kadil dobrih šest let.

Imel sem srečo, da moja pljuča niso bila ravno najbolj vesela vsega tega dima in sem pri športu na koncu več časa preživel v kašljanju kot v akciji. Odločitev je padla nekega dne, ko se mi ni ljubilo v trgovino po novo zalogo.

Odločil sem se za odvajanje od kajenja. Pri pitju kave sem bil navajen z roko nekaj početi, zato je bilo potrebno nekaj časa za adaptiranje na brezcigaretne gibe. Socialnih krogov nisem izgubil, saj sem še vedno hodil z drugimi na njihove cigarete. Na začetku sem rajši to izpustil.

Kakšno leto sem se kar bal vsega povezanega s cigaretami, potem pa sem bil pripravljen sprejeti kompromis in si kupiti cigarilose za kajenje brez inhaliranja ob posebnih priložnostih.

Posebna priložnost je lahko rojstni dan od kolega, ki traja en večer, lahko pa je tudi dopust, ki traja ves teden. V sebi sem globoko prepričan, da cigareti prinašajo veliko več slabšega kot boljšega in jih zaenkrat ne bom pričel kaditi.

Včasih si privoščim celo ihalacijo in ne boste verjeli – ponovno dobim občutek omotičnosti, ki sem ga dobival ob prvih pokajenih cigaretih med odmori in nekoliko zadet odšel nazaj v šolsko klop.

Sedaj pa dovolj o meni, v nadaljevanju se bomo posvetili planu in spreminjanju miselnosti, kar vam je lahko v pomoč od trenutka naprej, ko se odločite za prenehanje kajenja. In ne, ne bom vam pridigal o slabih učinkih cigaret, saj se teh prav gotovo že zavedamo v 21. stoletju.

1. Določite datum, ko boste prenehali kaditi

nasvet za prenehanje kajenja

Določite datum in čas, ko boste prenehali kaditi in vse do takrat nadaljujete s kajenjem, kot običajno – števila pokajenih cigaret ne skušajte vnaprej zmanjšati, na ta način se vam zdijo cigarete še bolj dragocene in ne manj.

2. Bodite pozitivni

Ne pozabite – ničemur se ne odpovedujete, saj cigarete sploh ne storijo nič koristnega za vas. Ne dajejo vam resničnega užitka, preprosto vas zasvojijo – ste suženj nikotina.

Jasno morate vedeti: ničesar ne boste izgubili in dosegli boste čudovite pozitivne koristi ne samo na področju vašega zdravja, energije in denarja, temveč tudi v zaupanju, samospoštovanju, svobodi in, kar je najpomembneje, v dolžini in kakovosti svojega nadaljnjega življenja.

V tem, da ste nekadilec boste uživali od trenutka, ko odložite zadnjo cigareto.

3. Prenehanje kajenja z zadnjo cigareto

Pravzaprav se ne odrekate ničemur – nečesa se boste enostavno znebili. Prižgite si zadnjo cigareto in se slovesno zaobljubite, da ne glede na to, kakšne stvari vas čakajo v prihodnosti, bodisi dobre ali slabe, nikoli več ne boste prižgali cigarete ali uživali nikotina v kakršni koli obliki.

To je ena najpomembnejših odločitev, ki jo boste kdaj sprejeli, saj sta od nje kritično odvisna dolžina in kakovost vašega nadaljnjega življenja.

Še več, zavedate se, da je to pravilna odločitev, že v tem trenutku, ko jo sprejmete. Ko se odločite za pravilno odločitev, se o njej nikoli več ne sprašujete ali ne pričnite vanjo dvomiti.

4. Glede odtegnitvenih učinkov bodite mirni

Vaše telo se bo še nekaj dni odvajalo od nikotina, vendar to ne pomeni, da mora odvajanje od kajenja povzročati nesrečo ali pa do bomo hrepeneli po cigaretah. Fizični občutki odtegnitve so zelo minimalni – bolečine ni – in hitro minejo.

Še več, to je tisto, zaradi česar kadilci trpijo vse življenje in ravno zaradi tega je prenehanje kajenja precej smiselno. Nekadilci imajo kasneje manjše možnosti za razvoj kardiovaskularnih bolezni.

Če s cigareto povezujete kavo, čaj, pitje ali počitek, v tistem trenutku namesto o kajenju razmišljate: »Zdaj ne smem imeti cigarete” in preprosto pomislite: »Ali ni super … uživam lahko v danem trenutku, ne da bi se pri tem moral dušiti do smrti – to se bo nedvomno zgodilo v poznih letih.”

5. Družite se kot običajno – ne boste hrepeneli po cigaretah

Ne poskušajte se izogibati situacijam, ki so povezane s kajenjem ali se zaradi tega odreči življenju. Že od samega začetka pojdite ven in uživajte v družabnih priložnostih in kadilcem ne zavidajte, marveč te pomilujte. Zavedajte se, da vam bodo ti zavidali, saj si bo vsak izmed njih želel, da bi bili kot ste vi: brez te umazane nočne more.

Noben kadilec ne želi videti, da bi tudi njegovi otroci začeli kaditi, kar pomeni, da si želijo, da tudi sami ne bi začeli. Ne pozabite, da niste vi tisti, ki ste prikrajšani, marveč kadilci.

Prikrajšani so za svoje zdravje, energijo, denar, duševni mir, zaupanje, pogum, samospoštovanje in svobodo. Če vam ponudijo cigareto, enostavno recite: »Ne, hvala – ne kadim”, namesto da začnete dolg pogovor o tem, kako dolgo je minilo, odkar ste nehali kaditi. Prenehanje kajenja bo postalo tudi vedno lažje.

6. Ne poskušajte »ne razmišljati« o kajenju, to ne deluje

Ne poskušajte »ne razmišljati« o kajenju – to ne deluje. O odvajanju od kajenja je potrebno razmišljati in iskati najlažjo pot skozi prvih nekaj dni, ki nam ne bo postregla s preveč skušnjavami.

Prepričajte se, da vedno, ko o tem vseeno razmišljate, ne razmišljate na tak način: »Želim si cigareto, a je ne smem imeti«, ampak namesto tega razmislite: »A ni čudovito: Ni mi treba več kaditi in ne želim si več kaditi. Juhej, jaz sem nekadilec!« … malo za hec, malo zares 🙂

Potem lahko o tem razmišljate na kakršenkoli način in še vedno boste srečni.

7. Potem, ko ste se odločili, da prenehate kaditi, ne obstaja samo še »ena« cigareta

Nikoli se ne prepustite razmišljanju, da si lahko privoščite to eno cigareto samo zato, da boste družabni ali pa samo, da se prebijete čez težaven trenutek. Vemo, da prenehanje kajenja ni mačji kašelj, zato si ne nakopljite še dodatnih težav s tem.

Če boste to storili, se boste kaj hitro spet znašli v pasti. Nikoli ne razmišljajte v smislu ene cigarete, vedno pomislite na celotno verigo cigaret celotne umazane življenjske dobe. Ne pozabite: ne obstaja samo »ena« cigareta.

8. Prenehanje kajenja s pomočjo CBD konoplje

cbd konoplja za prenehanje kajenja

Kanabidiol naj bi moduliral različne nevronske mreže, ki so povezane z odvisnostjo od drog. Številne raziskave so pokazale, da ima CBD morda terapevtske zmožnosti za zdravljenje odvisnosti od opioidov, kokaina in psiho-stimulativnih substanc.

V okviru študije iz leta 2013, ki je preučevala odvisnost od nikotina, je štiriindvajset naključnih kadilcev prejelo bodisi inhalator s CBD ali placebo, nato pa so dobili navodila, da naj en teden uporabljajo inhalator, ko bodo začutili potrebo po kajenju.

V tem tednu se pri kadilcih, ki so prejeli placebo, število pokajenih cigaret ni zmanjšalo. Nasprotno pa so tisti, ki so imeli inhalator s CBD, število pokajenih cigaret zmanjšali za približno 40 odstotkov. Rezultati so pokazali tudi določeno stopnjo ohranitve tega učinka po zaključku študije.

Ti predhodni podatki, v kombinaciji s prepričljivo pred-klinično utemeljitvijo rabe CBD, kažejo na to, da bi bila ta spojina lahko potencialno uporabna pri zdravljenju odvisnosti od nikotina in si zasluži nadaljnje raziskave.[1]

Nekaj raziskav iz leta 2016, ki so jih izvedli na podganah, je dokazalo, da obstaja odnos med potrebo po nikotinu in endokanabinoidnim sistemom, ter da fitokanabinoidi lahko olajšajo abstinenčno krizo. Odvajanje od kajenja je tako lažje s pomočjo CBD.

»Lahko bi rekli, da je CBD anti-prehodna droga, saj kaže znake zdravljenja odtegnitvenih simptomov, ki se pojavijo pri zlorabi drugih substanc,« je zapisal dr. Kenneth Stoller. »CBD se lahko uporablja pri pacientih, ki so odvisni od nikotina, alkohola, konoplje z visoko vsebnostjo THC in opioidov. CBD je kompatibilen in podoben farmacevtskemu zdravilu Baclofen, vendar ne predstavlja vira zaslužka za velika farmacevtska podjetja, zato je v klinični praksi praktično neznan”, pravi Dr. Kenneth Stoller.

Kako odmerjati CBD konopljo za prenehanje kajenja?

Priporočljivo je, da pacienti sodelujejo z zdravstvenim delavcem, ki ima izkušnje s CBD ali konopljo za medicinsko rabo, da lahko doziranje in metode jemanja nato razvijemo in prilagodimo posameznemu pacientu na individualni ravni. Hkrati so lahko dobro izobraženi in zavedni pacienti prav tako sami svoji strokovnjaki in zdravstveni svetovalci.

Pri uporabi CBD za zdravljenje težav z odvisnostjo je pomembno, da ocenimo stopnjo fizične in psihične odvisnosti, težave v ozadju, ki so privedle do odvisnosti, in specifične odtegnitvene simptome.

Oseba, ki je v zgodnjem stadiju abstinence, bo morda morala odmerek počasi povečevati do standardnega odmerka zdravil za oralno uporabo, hkrati pa uporabljati hitro delujoče metode jemanja, kot so uparjalniki, kajenje, ali produkti za pod jezik, da bi preprečili »sprožilne trenutke« ali situacije, ko bi bila oseba lahko pod stresom.

V poznejšem stadiju terapije pa lahko oseba odmerek počasi zmanjša do mikro odmerka.

Če pogledamo terpene, ki bi lahko bili uporabni za blaženje simptomov abstinence, moramo za prenehanje kajenja iskati takšne, ki delujejo pomirjevalno, kot denimo linalool ali mircen.

Pri vseh zdravilih za oralno uporabo se lahko obrnete na tabelo odmerkov, ki jo lahko pridobite s spodnjim obrazcem, kjer se nahajajo priporočila za odmerke CBD glede na telesno težo.

Vedno začnite z mikro odmerkom, da preverite občutljivost, nato pa počasi povečujte odmerek glede na priporočene vrednosti, dokler simptomi ne izginejo.

Odmerki, ki so v rangu standardnega (10-50 mg) naj bi bili najbolj učinkoviti. Več informacij o oralni metodi jemanja pod jezikom pa v vodiču o CBD kapljicah.

CBD konoplja je dobila oceno »verjetno« (3/5), ko gre za učinkovitost pri zdravljenju odvisnosti od kokaina, crack kokaina in THC konoplje.

Pri zdravljenju odvisnosti od alkohola, heroina, opioidov in nikotina, so bili vsi rezultati nekje v rangu »možno-do-verjetno« (2,5 točke), pri zdravljenju odvisnosti od metamfetamina pa je CBD konoplja dosegla oceno »možno« (1,6 točke).

Zdravljenje odvisnosti od kokaina in drugih opiatov s konopljo

odvajanje od opiatov s pomocjo cbd

Toda ob tem je treba poudariti dejstvo, da se v državah, kjer legalizirajo medicinsko konopljo, smrtnost zaradi medicinsko predpisanih opioidov takoj znatno zmanjša, ta trend pa se s časom le še nadaljuje.

Dokazi, objavljeni v znanstveni reviji Journal of the American Medical Association, so pokazali, da imajo zvezne države s programom za medicinsko konopljo kar za 24,8 odstotka nižjo smrtnost zaradi predoziranja z opioidi kot tiste države, ki takšnega programa nimajo.[2]

Že to je dovolj močan dokaz o potencialu konoplje pri zdravljenju odvisnosti od farmacevtskih sredstev proti bolečinam.

Rezultati študije iz leta 2013, ki je bila opravljena na živalih in je obravnavala uporabo morfija, so pokazali, da kanabidiol ovira mehanizem nagrajevanja v možganih, ki je odgovoren za akutne ojačevalne lastnosti opioidov, kar kaže na to, da bi kanabidiol lahko bil uporaben pri zmanjševanju nagrajevalnih učinkov opioidov v možganih.[3]

Tudi druge študije so pokazale podobne obetavne rezultate pri različnih drogah. CBD je lahko učinkovit tudi pri zdravljenju simptomov abstinence (npr. anksioznost, nespečnost, migrene), ki se pojavijo pri prekomerni uporabi konoplje z visoko vsebnostjo THC.

To bi lahko potencialno povzročilo desenzibilizacijo receptorjev CB1, če sklepamo po nekaterih predhodnih študijah. Neko poročilo o primeru je vsebovalo zaključek, da je CBD uspešno zmanjšal vse naštete simptome v obdobju zdravljenja.[4]

CBD pomoč pri zdravljenje odvisnosti od heroina

Rezultati študije iz leta 2009, ki je bila opravljena na živalih, so pokazali, da ima CBD (5-20 mg/kg) vedenjske učinke na »sprožilce« odvisnosti, saj prepreči izzvano vedenje iskanja naslednjega odmerka heroina.

CBD je učinkoval dolgoročno, z znatnim efektom, ki je trajal 24 ur, in merljivim efektom za obdobje kar dveh tednov.

Avtorji študije so zapisali, da »njihova odkritja poudarjajo edinstvene učinke posameznih sestavin konoplje na ranljivost pri odvisnosti in kažejo na to, da bi bil CBD lahko potencialno uporaben za preprečevanje hrepenenja po heroinu in ponovitev odvisnosti.«[5]

Metamfetamini

Še ena raziskava iz leta 2016 je pokazala, da je CBD uporaben tudi pri lajšanju psihoze, ki se pojavi zaradi zlorabe metamfetaminov, kar je še en dodatek k preliminarnim dokazom, da CBD vpliva na nagradni sistem v možganih in pomaga pri lajšanju različnih odtegnitvenih simptomov.

Povzetek

Prenehanje kajenja je težka naloga, zato pri tem potrebujemo svoj čas čim bolj strukturirati in čim manj trenutkov prepustiti naključju. Kritične točke so po obroku, ob jutranji kavi, med vožnjo, med pogovorom na telefonu in pri socialnem življenju.

Pri odvajanju od kajenja nam lahko pomaga CBD, kar je potrdila tudi primerjalna študija med placebom in tistimi, ki so uživali CBD – ti so pokadili manj cigaret.

Viri in literatura

  1. Morgan, C. J., Das, R. K., Joye, A., Curran, H. V., & Kamboj, S. K. (2013). Cannabidiol reduces cigarette consumption in tobacco smokers: preliminary findingsAddictive behaviors38(9), 2433-2436.
  2. Bachhuber, M. A., Saloner, B., Cunningham, C. O., & Barry, C. L. (2014). Medical cannabis laws and opioid analgesic overdose mortality in the United States, 1999-2010JAMA internal medicine174(10), 1668-1673.
  3. Katsidoni, V., Anagnostou, I., & Panagis, G. (2013). Cannabidiol inhibits the reward‐facilitating effect of morphine: involvement of 5‐HT1A receptors in the dorsal raphe nucleusAddiction biology18(2), 286-296.
  4. Crippa, J. A. D. S., Hallak, J. E. C., Machado‐de‐Sousa, J. P., Queiroz, R. H. C., Bergamaschi, M., Chagas, M. H. N., & Zuardi, A. W. (2013). Cannabidiol for the treatment of cannabis withdrawal syndrome: a case reportJournal of clinical pharmacy and therapeutics38(2), 162-164.
  5. Ren, Y., Whittard, J., Higuera-Matas, A., Morris, C. V., & Hurd, Y. L. (2009). Cannabidiol, a nonpsychotropic component of cannabis, inhibits cue-induced heroin seeking and normalizes discrete mesolimbic neuronal disturbancesJournal of neuroscience29(47), 14764-14769.

Vprašaj nas! :)

Dodaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Določi začetni dnevni odmerek:
Praktični e-priročnik

Naučil/a se boš, kako izračunati pravi začetni dnevni odmerek glede na svojo bolezen in kilažo. Vodič vsebuje različne tabele, s pomočjo katerih lahko določiš ravno pravšnjo "dozo".

Uspešno poslano!