Najboljše prakse za prenehanje in odvajanje od kajenja [Vodič]

kaj pomaga pri odvajanju od nikotina

Tudi sam sem nekoč kadil, če je bil denar cigarete, drugače pa tobak.

Strastno, še preden sem kaj pojedel za zajtrk in preden sem si umil zobe. Odvajanje od kajenja mi tedaj še na misel ni prišlo. 

Prvo cigareto sem pokadil v času srednje šole, v sproščenem vzdušju petkovega večera. 

Nekoč mi je starejši kolega rekel, da dokler ne kupim svoje škatlice cigaret bom še nekako varen. Ampak tudi to se je nekoč zgodilo. Nato sem kadil po škatlo dobrih šest let.

Vsega skupaj sem prenehal že trikrat, vmes pa imel kakšen neuspešen preblisk. V času pisanja članka ne kadim.

Postopno ali nenadno odvajanje od kajenja?

Odvajati se lahko pričnemo postopoma ali pa nenadoma. Kateri je torej najboljši način za odvajanje od kajenja?

Oboje je vredu. Zdi se pa, da ima nenadni način nekoliko večji uspeh.

Strokovnjaki, so si tukaj zelo enotni. Sicer gledajo samo na rezultat in nič ne upoštevajo vmesnega trpljenja. Opazili so, da nenadno prenehanje kajenja vodi do večjih možnosti za trajnejšo abstinenco od nikotina.

Tukaj spet ne gre za ne vem kakšno razliko. Pri nekje 700 prostovoljcev jih je po pol leta ostalo [vir]:

  • 16 % nekadilcev, ki so se postopoma odvajali od kajenja
  • 22 % ki so nenadno prenehali kaditi

Kakšno ceno pa kratkoročno plačamo pri nenadnem prenehanju zaradi večje abstinenčne krize pa je drugo vprašanje.

Kako spremenimo navade za postopno opustitev kajenja?

škatla cigaret in tobačni list

Za boljšo motivacijo lahko naredimo izračun porabe glede na 1 mesec ali leto. 

V krizi pa se moramo zavedati, da hrepenenje prihaja v valovih, ki trajajo po 5-10 minut. Takrat imamo največjo skušnjavo za prižig cigarete, uparjalnika ali fuge.

Za takrat je spodnje predloge dobro za odvajanje od kajenja že imeti nekje pripravljenje. Poiskati te pripomočke v naprej za hude čase.


Pogledati moramo, kako bi pokadili manj cigaret na dan:

  • Samo ena cigareta ob pijači ali po hrani
  • Kaditi začnemo kasneje (šele ob odmoru)
  • Ob visoki porabi omejimo število na uro
  • Ob določenih dnevih ne kadimo 

Najbolj učinkovita dejanja in pripomočki:

  • Če nekdo v družbi neha, izkoristimo priložnost
  • Potrebno se je zamotiti s čimer koli (delo, prijatelji, šport)
  • Zamotimo tudi usta (bomboni, korenje, oreščki)
  • Zamotimo roke (žogica, nekaj za vrteti)
  • Zamenjati kraj, kjer se kadi
  • Aktivnost namesto posedanja ob želji
  • Sproščanje (kopel, vaje, knjiga)

Obstaja še kaj, s čimer bi si lahko pomagali nehati kaditi postopoma?

Najboljša zunanja pomoč za uspešno prenehanje kajenja

različni uparjalniki za nikotin

Vse zgoraj in spodaj naštete stvari bodo pomagali zajeziti slabo voljo in hrepenenja po nikotinu.

Pogledali si bomo samo pripomočke in tehnike, ki so premagali testno skupino s placebom. Bioresonanca in magneti na žalost odpadejo, ker so v trenutku pisanja še stvar debate.

Zakaj in v kolikšni meri učinkuje hipnoza?

Hipnoza v osnovi ne deluje pri vseh. Enega od štirih je nemogoče hipnotizirati. In tudi potem so nekateri bolj dovzetni za to kot drugi.

Raziskave kažejo bolj slabe rezultate. V letu 2010 so naredili pregled študij in ugotovili, da je premalo dokazov za to. Zelo podobno pa so sklenili tudi leta 2019 po 1926 sodelujočih. [vir]

Odvajanje od kajenja včasih zahteva več različnih strategij pomoči za uspešen konec. Tako hipnoza lahko nudi dodatno upanje kot ena izmed strategij za kombiniranje z drugimi metodami. Pri nekaterih je lahko v pomoč pri odvajanju od kajenja.

Če bi radi to preizkusili, vprašajte za dober kontakt vašega osebnega zdravnika. Oseba mora imet medicinsko podlago (zdravnik, psihiater, psiholog). Moramo se tudi vprašati, ali nam lahko ta oseba svetuje tudi brez hipnoze. Če da, potem je vredu.

Še opozorilo – če preveč obljubljajo, potem se jih izogibajte. 

Kako lahko pomaga CBD?

napis cbd in steklenicka cbd kapljic

Ko sem se o tem pogovarjal z drugimi, ki so v času najlepših let pogosteje uporabljali konopljo, so vsi poudarili isto. “Če sem užival konopljo (s THC), sem takrat pokadil manj cigaret.” 

Potrditev sem našel v statistiki iz ameriških zveznih držav, kjer je bila konoplja legalizirana za rekreativno uporabo. [vir] Tudi največji spletni forum Reddit je poln takšnih pričevanj.

Kanabidiol pa (CBD) lahko spreminja različne nevronske mreže, ki so povezane z odvisnostjo od drog. Potrjeno je, da ima CBD terapevtske zmožnosti za zdravljenje odvisnosti od opioidov, kokaina, alkohola in psiho-stimulativnih substanc pravi dr. Kenneth Stoller.

Našel sem nekaj študij, ki so preučevala vpliv CBD na odvajanje od kajenja.

Dokazano zmanjšanje simptomov odvajanja

Ideja je v tem, da ko se človek odloči za odvajanje, CBD vstopi za blaženje odtegnitvenih simptomov. O tem, da je CBD nasploh odlično orodje pri anksioznosti ne gre izgubljati besed in bi po hitrem razmisleku stvar lahko delovala.

Raziskovalci so v letu 2023 naredili opazovalni poizkus na 20 kadilcih, ki kadijo vsak dan. Merili so stisko (anksioznost) 4 ure po uživanju e-cigaret. [vir]

Rezultati so bili pozitivni, pokazala se je razlikama med skupinama. Tisti, ki so uživali CBD so kazali zmanjšano resnost simptomov odvajanja, predvsem anksioznosti.

Ker so želeli biti sigurni, da so izbrali dovolj visok odmerek, so uporabili visokega z 320 mg CBD.

Iz tega lahko sklepamo, da če ste že poizkušali s prenehanjem kajenja in vas je izdala anksioznost, da obstaja upanje v obliki CBD-ja. 

Zmanjšana potreba po nikotinu

Zgoraj omenjena protitesnobna pri veliki večini ljudi učinkuje.

Nekaj dokazov pa imamo tudi za samo zmanjševanje želja po uživanju nikotina.

V študiji iz leta 2013 so uporabili CBD vejp ali placebo, da so 24 testirancem ohranili tudi navado kajenja. Šlo se je za zmanjševanje cigaret v obdobju enega tedna, kar jim je v povprečju uspelo zmanjšati za 40 %. [vir]

V letu 2023 pa so na Univerzi zvezne države Washington v ZDA dokazali, da CBD vpliva na nekaj, kar razkraja nikotin v jetrih. Zato lahko dlje počakamo do naslednje doze. Na žalost so to dokazali samo na tkivu jeter in ne na živih osebah. [vir]

Kako odmerjati CBD konopljo za odvajanje od kajenja?

Na začetku

V zgodnji fazi abstinence je potrebno hitro povečati odmerek tja do standardnega – do vsaj 10 kapljic na odmerek, če so to 5 % CBD kapljice. Pri nekaterih bo porebno tudi več kapljic, pri drugih pa bo že 5 dovolj.

Odmerki, ki so v rangu standardnega (10-50 mg) naj bi bili najbolj učinkoviti.

Polno učinkovanje potrebuje slabo uro. Zato je dobro v naprej planirati, učinki pa so vidni nekje 3-4 ure. CBD vejp nudi takojšnje olajšanje, vendar učini tudi precej hitreje minejo. Preprečiti želimo »sprožilne trenutke« ali situacije, ko bi lahko bili pod stresom.

V kasnejši fazi 

Lahko zaradi zmanjšanega stresa in anksioznosti odmerek počasi začnemo zmanjševati do mikro odmerka – pod 10 kapljic

Če nam uživanje CBD ustreza, ga lahko prihranimo za kasnejše stresne trenutke in ga zaužijemo preventivno tisti dan ali kurativno po službi. Nekaterim ustreza tudi med službo in jim povečuje fokus ter zmanjšuje stres.

Terpeni

Včasih lahko izbiramo tudi med različnimi terpeni. Eteričnimi olji, ki jih vsebuje konoplja iz katere je narejen izdelek. V tem primeru so najbolj primerni tisti pomirjujoči, kot sta linalool in mircen. Podobno, kot npr. Sivka.

Nekaj malega bo dodalo k izzidu, vendar še nihče se ni hvalil, kako močno ga je pomiril vonj kakšne rastline.

Priporočen izdelek

Če iščete primere CBD kapljice, priporočamo tiste od dr. Gosarja. Super cena, kvaliteta pa nedotaknjena. Pri njemu lahko vselej koristite 8 % popust na že precej nizko ceno.

Katere so najbolj popularne tablete proti kajenju?

nikotinski obliž in zlom cigarete

Tablete oz. drugi pripomočki za odvajanje od kajenja vsebujejo majhne odmerke nikotina. Lahko imajo tudi več jakosti – odvisno kako strastni kadilci smo.

Vse ostale nečistoče, ki jih poznamo iz “vejpov” na tekočino in cigaret ne zaidejo v tak izdelek.

Terapija naj bi bila dolga nekje od 8-12 tednov. Potem pa je potreben izbor datuma za prenehanje kajenja oz. vejpanja.

Poleg nikotinskih tablet so popularni tudi:

  • Nikotinski obliži (počasi sproščajo nikotin)
  • Žvečilni gumiji (boljši za čas hrepenenja)
  • Nosni ali ustni spreji (najhitrejše učinkovanje)


Nobenih dokazov ni, da je kaj boljše od drugega, smiselna pa se zdi kombinacija zaradi različnega časa učinkovanja (pričetka in trajanja). [vir]

Kakšno je mnenje o akupunkturi proti kajenju?

Akupunktura proti kajenju poskrbi za simptome, ko so utrujenost, razdraženost in tudi zmanjša hrepenenje po nikotinu. 

Raziskave na 3984 kadilcih so pokazale nekoliko večjo verjetnost za uspešno odvajanje od kajenja z akupunkturo. Sploh v kombinaciji s svetovanjem in pogovori še bolje pomaga kratkoročno. Za dolgi rok pa niso bili prepričani. [vir]

Točke v ušesu so tiste, na katere se v tem primeru še posebej izplača pritiskati (ušesna akupresura) poleg akupunkture. Tam skozi potuje čeljustni živec, ki se ga draži.

V prvih 24 urah se akupunktura ne priporoča, v prvem tednu od 2-3 krat potem pa v razmaku 1 tedna. [vir]

Pogosto zastavljena vprašanja

nikotinske fuge in tobačni listi

Kako dolgo traja abstinenčna kriza pri kajenju?

Abstinenča kriza traj od 2 do 4 tedne, pri nekaterih pa lahko tudi nekoliko dlje. Simptomi prihajajo v valovih, hrepenenja pa so v nekaterih trenutkih bolj močna kot v drugih.

Kateri dan po prenehanju je najhujši?

Najtežjih je prvih nekaj dni, tretji dan pa je pri večini ljudi najhujši. Prvi teden je hujši od drugega. Vendar je tudi drugi težaven.

Kakšni so simptomi po prenehanju kajenja?

Pogosti simptomi so želja po nikotinu, notranji nemir, težave s fokusom za delo, pri nekaterih tudi s spanjem. Povečata se razdražljivost in tesnoba. Poveča pa se lahko tudi apetit in telesna teža.

Kaj se dogaja v določenem času po prenehanju?

Po 48 urah se izboljša okušanje in voh. Ogljikov monoksid ni več prisoten. Po 72 urah se bronhialne cevke v pljučih pričnejo relaksirati, poveča se energija. Po 2 do 12 tednih se normalizira pretok krvi po telesu. Po 3 do 9 mesecih se pljučna kapaciteta izboljša do 10 %. Po 1 letu se prepolovi možnost za srčni infarkt. Po 10 letih pa za raka na pljučih.

Ali lahko s CBD kapljicami zmanjšamo število pokajenih cigaret?

Študija je pokazala, da udeležencem z uporabo placeba ni uspelo zmanjšati števila cigaret, medtem ko so tisti, ki so to uporabljali v povprečju zmanjšali število cigaret za 40 %.

Koliko denarja me bo mesečno stalo odvajanje s CBD?

Za uspešno odvajanje je potrebno jemati od 10-50 mg CBD. Pri 5 % CBD kapljicah to pomeni od 5 do 25 kapljic na dan, odvisno od vaše teže in metabolizma. V povprečju temu krepko zadošča ena steklenička.

Kaj če poizkušam že v tretje?

Velikokrat se zgodi, da prvič ni bilo uspešno. Spet smo pričeli kaditi in se vrnili na start. To ni nič nenavadnega, to se dogaja mnogim. Poizkusite tokrat še z dodatno pomočjo CBD-ja.

Povzetek

Prenehanje kajenja je težka naloga, zato pri tem potrebujemo svoj čas čim bolj strukturirati in čim manj trenutkov prepustiti naključju. Kritične točke so po obroku, ob jutranji kavi, med vožnjo, med pogovorom na telefonu in pri socialnem življenju.

Kako prenehati kaditi s pomočjo CBD kapljic? Pri odvajanju od kajena lahko pomaga, kar je potrdila tudi primerjalna študija med placebom in tistimi, ki so uživali CBD – ti so pokadili manj cigaret. CBD kapljice predstavljajo zaenkrat uporabnost pri odvajanju od kajenja.

5/5 - (4 votes)

Vabljeni k postavljanju vprašanj

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Praktični vodič o uporabi

✅ Obvladal boš, kako dolgo in s kakšnim izkoristkom delujejo različni izdelki.

✅ Kako profesionalno določiti odmerek glede na bolezen in težo.

✅ Kako se znebiti tolerance in odmerjati visoke količine konoplje in še mnogo, mnogo več ...

Uspešno poslano!

Praktični vodič o upotrebi konoplje

✅ Naučit ćete koliko dugo i s kojom učinkovitošću rade različiti proizvodi.

✅ Kako profesionalno odrediti dozu na temelju bolesti i težine.

✅ Kako se riješiti tolerancije i dozirati velike količine konoplje i mnogo, mnogo više ...

Uspješno poslano - provjeti svoju e-poruku.