15 idej kako obvladati stres [Enostavno in preizkušeno]

kako obvladati stres preizkušeno

Psihični stres je del življenja, od manjših izzivov do večjih kriz.

Čeprav ne morete vedno vplivati na svoje okoliščine, lahko vplivate na to, kako obvladati stres.

Ko ta postane prehud ali pa ne izgine (kroničen), lahko vpliva na vaše počutje.

Zato je ključnega pomena, da imate na voljo učinkovita sredstva za lajšanje stresa, ki lahko pomirijo vaš um in telo.

Kako odpraviti stres?

Do ene mere lahko izvajamo različne vaje, uživamo priporočene stvar in se o tem z nekom pogovarjamo.

Če nam s tem ne uspeva obvladati stresa, pa se moramo soočiti z dejavniki in jih skušati izločiti iz življenja.

Hitro delujoče strategije za obvladovanje stresa

Številne koristne tehnike, kot sta globoko dihanje in meditacija, so hitro delujoča orodja, ki jih lahko izvajate kjer koli in kadar koli.

Ne glede na to, ali vas čaka razgovor za službo ali pa se počutite preobremenjeni zaradi otrokovega vedenja na igrišču.

Te tehnike se:

  • Lahko se izvajajo kjer koli
  • Za obvladovanje je potrebno zelo malo prakse
  • So brezplačne
  • Zagotavljajo takojšnje olajšanje

Objem – najhitrejši način!

Fizični dotik lahko veliko pripomore k zmanjšanju stresa. Objem ljubljene osebe je lahko še posebej koristen.

Ko nekoga objamete, se sprosti oksitocin (znan tudi kot “hormon objemanja”). Oksitocin je povezan z višjo stopnjo sreče in nižjo stopnjo psihičnega stresa.

Oksitocin povzroča tudi znižanje krvnega tlaka. [vir] Zmanjšuje stresni hormon noradrenalin in lahko povzroči občutek sproščenosti.

Zato se ne bojte prositi ljubljene osebe za objem, če ga potrebujete. To je dobro za oba in je lahko ena najpreprostejših oblik kako pomiriti stres.

Sprehod

Sprehod je odlično sredstvo za lajšanje stresa, ki lahko deluje v nekaj minutah. Na sprehodu lahko uživate v spremembi pokrajine, kar vas lahko spravi v drugačno stanje duha, poleg tega pa prinaša tudi nekaj koristi gibanja.

Ne glede na to, ali se morate le sprehoditi po pisarni, da se odpočijete od frustrirajoče naloge, ali pa se po službi odločite za dolg sprehod po parku, je hoja preprost, a učinkovit način za pomlajevanje uma in telesa. [vir]

CBD konoplja pomirja brez okajenosti in zviša prag, ko nam stres škoduje

Vsi uporabniki konoplje, naj bo to v medicinske namene ali rekreativne, pravijo da je stvar odlična za obvladovanje stresa.

Anksioznost in stres sta na drugem mestu lestvice razlogov, zakaj kdo poseže po CBD kapljicah.

Raziskovalci so učinkovitost rastline potrdili s testom, kjer so uporabnikom konoplje izmerili zmanjšan stres – nižjo reaktivnost na HPA osi. In obenem ob večjih količinah prepovedane THC konoplje izmerili povečan stres. CBD kapljice so tu povsem varne. [vir]

CBD zmanjša obstoječe anksiozne misle in prepreči nastanek teh po zaužitju, kar so testirali pri javnem nastopanju. [vir]

Najboljše so 5 % CBD kapljice.

Kako se zvečer sprostiti:

Vsekakor najprej preizkusite tole, preden se lotite uživanja podnevi.

  • Med seboj smo si zelo različni, zato bodo tudi potrebni odmerki temu primerni.
    Moški 5-40 kapljic, ženske 5-30. Večinoma pa med 7 in 20.
  • Prvi dan vzamemo 5 kapljic, naslednji 5 več in tako naprej, dokler ne najdemo primernega odmerka.

Kako obvladati stres na delavnem mestu:

  • 3 kapljice vzamemo zjutraj
  • 3 kapljice po malici (okrog 12 h)

Kje kupiti odlične z EKO certifikatom in za nameček še poceni:

Preberite več

Kako obvladovati stres z ustvarjanjem

V otroštvu ste morda zlahka vzpostavili stik s svojo ustvarjalno platjo, vendar še ni prepozno, da ga ponovno vzpostavite nazaj.

Če ne marate risati ali slikati, razmislite o barvanju pobarvank. Pobarvanke za odrasle so vse bolj priljubljene in to z razlogom – barvanje je lahko odlično sredstvo za lajšanje stresa.

Raziskave so pokazale, da ima barvanje lahko meditativen učinek. V eni od raziskav so ugotovili, da se je pri ljudeh, ki so barvali zapletene geometrijske vzorce, zmanjšala raven tesnobe, zato je to odličen izhod za zmanjševanje stresa. [vir]

Globoko dihanje

Že samo osredotočanje na dihanje ali sprememba načina dihanja lahko močno vpliva na splošno raven stresa. Tehnike dihanja lahko v nekaj minutah umirijo vaše telo in možgane.[vir]

Nihče okoli vas ne bo vedel, da jih izvajate. Ne glede na to, ali ste na stresnem sestanku ali sedite v nabito polnem gledališču, so dihalne vaje lahko ključ do tega kako kontrolirati stres. [vir]

Preproste vaje:

  • Vdihnite skozi nos in opazujte, kako se vaš trebuh dvihuje. Pri vdihu počasi preštejte do tri. Zadržite za eno sekundo, nato pa počasi izdihnite skozi nos in ponovno preštejte do tri.
  • Nadgradnja: Vdihnite skozi nos in si predstavljajte, da vdihujete miren, umirjen zrak. Predstavljajte si, da se ta zrak širi po vsem telesu. Ob izdihu si predstavljajte, da izdihujete stres in napetost.

Kako kontrolirati stres z vizualizacijo

Je kot kratek oddih v mislih.

Pri tem si lahko predstavljate, da ste na svojem “srečnem kraju” – morda sedite na plaži, poslušate valove, vonjate ocean in pod seboj čutite topel pesek.

Tehniko lahko izvajate s pomočjo posnetka, na katerem poslušate nekoga, ki vas vodi skozi miren prizor. Ko boste vedeli, kako to narediti sami, lahko to izvajate tudi brez tega.

Preprosto za minuto zaprite oči in se sprehodite skozi miren prizor. Pomislite na vse čutne izkušnje, ki jih doživljate, in si dovolite, da se počutite, kot da ste resnično tam. Po nekaj minutah odprite oči in se vrnite v sedanji trenutek.

Progresivno sproščanje mišic

Pri progresivnem sproščanju mišic sproščamo vse mišice v telesu, skupino za skupino. Vadbo lahko začnemo z nekaj globokimi vdihi. [vir]

Nato vadite stiskanje in sproščanje vsake mišične skupine, začenši s čelom in se pomaknite navzdol do prstov na nogah.

Z vajo se boste naučili prepoznati napetost v mišicah in se boste lažje sprostili. Vsakič, ko vadite, bi morali občutiti sprostitev, ki se bo razširila po vašem telesu.

Kako nad stres dolgoročno

Nekatere navade lahko spodbujajo odpornost na stres in izboljšajo splošno dobro počutje. Na primer tisti, ki redno telovadijo ali meditirajo, so ob težkih izzivih pod manjšim stresom. [vir]

Zato je pomembno, da si ustvarite življenjski slog, ki vam bo pomagal odvrniti stres in se zdravo spopasti z izzivi.

Kaj je dobro za stres pri prehrani

Slabše prehranjevanje lahko povzroči večji odzivnost na stres. Čustveno prenajedanje in poseganje po živilih z veliko maščob in sladkorja lahko zagotovita začasen občutek olajšanja, ki pa dolgoročno še poveča stres.

Rafinirani ogljikovi hidrati, kot so piškoti in krompirjev čips, lahko povzročijo porast sladkorja v krvi. Ko krvni sladkor pade, lahko doživite še več stresa in tesnobe.

Z zdravo prehrano se lahko dolgoročno borite proti stresu. Živila, kot so jajca, avokado in orehi, podpirajo uravnavanje razpoloženja in ravnovesje energije.

Preberite več: Hrana, stres, vadba, dremanje in vpliv na spanec

Prostočasne aktivnosti

Prostočasne dejavnosti so lahko čudovit način za lajšanje stresa. [vir] Vendar pa se mnogim zdi, da nimajo časa za hobije ali dodatno zabavo.

Vendar je lahko vključitev časa za prosti čas v vaš urnik ključnega pomena za to, da se boste počutili kar najbolje. In ko se boste počutili bolje, boste tudi bolje delali, kar pomeni, da bo zaradi prostega časa vaše delo učinkovitejše.

Odgovor na vprašanje kako obvladati stres je, da se mu včasih izognemo, se sprostimo in nadaljujemo z delom naslednji dan.

Ne glede na to, ali vas veseli skrb za vrt ali pa radi izdelujete prešite odeje, so hobiji in prosti čas ključnega pomena za srečo.

Preberite več: Proti stresu in anksioznosti: Prostočasne aktivnosti

Pozitiven odnos do sebe

Pomembno je, kako se pogovarjate sami s seboj. Ostra samokritika, dvomi vase in slabe napovedi niso koristni. Če nenehno razmišljate o stvareh, kot “za to nimam časa” in “tega ne prenesem”, se boste obremenjevali.

Pomembno je, da se naučite govoriti s seboj na bolj realističen in sočuten način. Ko dvomite o svojih sposobnostih za uspeh, si odgovorite z bolj prijaznim notranjim dialogom.

Pozitiven samogovor vam lahko pomaga razviti bolj zdrav pogled na svet. Optimističen in sočuten pogovor pa vam lahko pomaga pri obvladovanju čustev in pozitivnem ukrepanju.

Preberite več: Nespečnost zaradi stresa: Kontrolirajmo naše razmišljanje

Vadba naj bo prioriteta

Telesna dejavnost je ključnega pomena za obvladovanje stresa in izboljšanje duševnega zdravja. [vir] Najboljša novica je, da obstaja veliko različnih vrst dejavnosti.

Vključite se v telovadnico, pojdite na tečaj ali telovadite na prostem. Ne pozabite, da obstaja veliko različnih načinov, kako lahko v svoj dan vključite aktivnost.

Hoja, vadba za moč, vožnja s kajakom, pohodništvo in tečaj spinninga so le nekateri različni primeri načinov, kako zmanjšati stres.

Spopadanje s težavami

Večina sredstev za lajšanje stresa se osredotoča na spreminjanje čustev. Včasih pa ni nujno, da boste dosegli olajšanje, vse dokler ne spremenite okolja.

Kako obvladati stres z osredotočanjem na problem, vključuje ukrepe za odstranitev stresorja iz vašega življenja (v nasprotju s spreminjanjem vašega počutja ob stresorju).

Kako ustaviti stres z zmanjševanjem obveznosti

Če poskušate za 20 ur dela stlačiti v 16 ur, boste sigurno pod stresom. Zmanjšanje delovne obremenitve je lahko ključnega pomena za to, da boste dan preživeli z boljšim počutjem.

To lahko pomeni, da se umaknete iz odbora, ki ste se mu pridružili, ali pa najamete nekoga, ki bo namesto vas opravil nekatera (gospodinjska) opravila.

Ko lahko opravite vse, kar imate na seznamu opravil, brez stresa zaradi hitenja ali pozabljanja, vaše življenje postane veliko lažje.

Zaupajte se nekomu

Ključ do tega kako obvladati stres so ljudje, ki vas podpirajo. Če vam primanjkuje čustvene podpore in prijateljstva, je pomembno, da ju pridobite.

To lahko pomeni, da se obrnite na svojo obstoječo socialno mrežo. Morda se lahko zaupate družinskemu članu ali pa staremu prijatelju prijatelju, s katerim se počasi spet zbližate.

Morda boste morali svojo mrežo tudi razširiti. Pridružite se kakšni organizaciji, obiskujte podporno skupino ali poiščite strokovno pomoč, če vam v življenju primanjkuje podpornih ljudi.

Prenehajte z …

Včasih je najboljši način za zmanjšanje stresa ta, da nekaj črtate iz svojega življenja. Znebite se stvari, ki povečujejo stres, da boste lahko bolj mirni.

Gledanje novic, stalna povezanost z digitalnimi napravami, pitje alkohola in uživanje prevelikih količin kofeina so le nekatere od stvari, ki lahko povečajo stres v vašem življenju. Z nekaj spremembami vsakodnevnih navad lahko pripomorete k boljšemu počutju.

Preberite več:

Povzetek

Pri iskanju najboljših strategij za zdravljenje stresa, če lahko temu tako rečemo, bo morda treba nekaj časa eksperimentirati. Nekatere strategije lahko zahtevajo tudi prakso.

Vendar je pomembno, da še naprej iščete orodja, ki vam bodo pomagala zdravo obvladovati neizogibne življenjske vzpone in padce. Vzdrževanje stresa na obvladljivi ravni je pomembno za vaše splošno dobro počutje.

Če vas muči slabo spanje, lahko s pomočjo tega vodiča naredite plan za okrevanje.

Pogosto zastavljena vprašanja

Kaj je dobro za zmanjševanje stresa?

Redno gibanje vam bo pomagalo pri stresu, prav tako odmor, ki si ga boste vzeli za popoldanski hobi. Imeti morate tudi nekoga, ki ga lahko pokličete za klepet in druženje. Izogniti se morate tudi nihanjem stvari v krvi zaradi sladkorja ali alkohola.

Kako hitro obvladati stres?

Najhitrejši način je objemom, temu sledijo dihalne vaje ali kaj podobnega, potem so tu vzporedno CBD kapljice, sprehod po parku ali druženje. Sledijo športne aktivnosti in ustvarjanje.

Kaj lahko storimo dolgoročno?

Najprej moramo dobro razmisliti, če se lahko kakšni stvari odpovemo. Tako bomo najhitreje zmanjšali slabo počutje. Vzpostaviti moramo tudi socialno mrežo, če smo pozabili na prijatelje ali družino. Prenehati moramo s prekomernim pitjem kave in alkohola.
4.7/5 - (6 votes)

Vabljeni k postavljanju vprašanj

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

2 komentarja “15 idej kako obvladati stres [Enostavno in preizkušeno]”

Praktični vodič o uporabi

✅ Obvladal boš, kako dolgo in s kakšnim izkoristkom delujejo različni izdelki.

✅ Kako profesionalno določiti odmerek glede na bolezen in težo.

✅ Kako se znebiti tolerance in odmerjati visoke količine konoplje in še mnogo, mnogo več ...

Uspešno poslano!

Praktični vodič o upotrebi konoplje

✅ Naučit ćete koliko dugo i s kojom učinkovitošću rade različiti proizvodi.

✅ Kako profesionalno odrediti dozu na temelju bolesti i težine.

✅ Kako se riješiti tolerancije i dozirati velike količine konoplje i mnogo, mnogo više ...

Uspješno poslano - provjeti svoju e-poruku.